Facebook vs YouTube: Η νέα digital μάχη;

Εργασία

9/2/2015 1:17:00 μμ

Θα έχετε παρατηρήσει όσοι χρησιμοποείτε το Facebook ότι κάποια βίντεο ξεκινούν και παίζουν αυτόματα καθώς περιηγήστε στο χρονολόγιό σας. Αυτό συμβαίνει γιατί πλέον έχει αλλάξει ο τρόπος διαμοιρασμού των βίντεο. Τον τελευταίο καιρό, ο κόσμος προτιμά να ανεβάζει απευθείας τα βίντεο στο Facebook αντί να κάνει upload στο YouTube και μετά share στο Facebook.

Η τελευταία μόδα, έχει οδηγήσει τις περισσότερες εταιρείες που διαφημίζονται στο Facebook, σε επαναπροσαρμογή της στρατηγικής τους, αφού με το autoplay έχουν τη δυνατότητα να δείξουν απευθείας κάποια στιγμιότυπα από το βίντεό τους. Επομένως, η προσοχή τους στρέφεται πλέον στο πως θα κάνουν ένα βίντεο ελκυστικό στο χρήστη από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο, έτσι ώστε ο χρήστης να «σταθεί» καθώς περιηγείται στο χρονολόγιο και να «πάρει» το μήνυμα. 

Ο νέος αλγόριθμος του Facebook δουλεύει πια υπέρ του βίντεο: Οι χρήστες οι οποίοι κλικάρουν/ παρακολουθούν βίντεο στο News Feed, θα βλέπουν και περισσότερα βίντεο. Επιπλέον, και η διάρκεια παρακολούθησης ενός βίντεο αποτελεί αιτία εμφάνισης περισσότερων βίντεο στη ροή ειδήσεων ενός χρήστη.

To YouTube είχε ως τώρα τα ηνία τόσο σε αριθμό μοναδικών χρηστών που το επισκέπτονταν κάθε μήνα αλλά και στις ώρες που κατανάλωναν οι χρήστες για να δουν βίντεο. Τελευταία, με την άνοδο του Facebook κυρίως στο video post sharing και αν σκεφτούμε ότι το Facebook σαν κανάλι έχει ως στόχο το διαμοιρασμό πληροφορίας και την αλληλεπίδραση, το video sharing έχει βρει πλέον και ένα νέο αγαπημένο κανάλι.

Παρακάτω θα βρείτε τα στατιστικά που έχουν δημοσιευτεί από τη socialbakers.com, μία εταιρεία που παρέχει αναλύσεις για τα social media.

Όπως θα δείτε το Facebook προς το τελευταίο τέταρτο του 2014 κερδίζει τα ηνία του share of number of video posts, ενώ αναμένουμε να δούμε και τα αποτελέσματα του Q1 2015  για να δούμε πως θα διαμορφωθεί αυτή η «μάχη». Ας θυμηθούμε άλλωστε όλοι και το περίφημο ALS Challenge το οποίο έλαβε χώρα το καλοκαίρι που μας πέρασε και απέδωσε πάρα πολλά views αλλά και shares για τον καθένα που συμμετείχε ξεχωριστά.

Αναμένουμε επομένως να δούμε τις επόμενες κινήσεις του YouTube.

Επιμέλεια Άρθρου: Linda Galaziou | Online Marketing
Digital Optimization Strategist | Google Adwords Certified:Search, Display, Reporting | Microsoft Adcenter PRO