Πώς να προωθήσετε τον εαυτό σας στη δουλειά

Εργασία

3/11/2015 1:25:00 μμ

Η σωστή αυτοπροβολή δεν ισούται με την αλαζονεία. Πολύ απλά, πρέπει να είστε σε θέση να περιγράψετε στον εργοδότη σας το τι κάνετε.

της Αν Φίσερ

Δεν μπορούν – και δεν πρέπει – να ποσοτικοποιούνται τα πάντα στο βιογραφικό μας. Υπάρχουν, π.χ., κοινωνικές δεξιότητες, που σχετίζονται με τους ανθρώπινους πόρους και την παροχή συμβουλών που δεν υπολογίζονται με έναν χειροπιαστό τρόπο.

Ο σύμβουλος καριέρας Ρικ Γκίλις συμφωνεί: «Οι περισσότεροι άνθρωποι σε μια οποιαδήποτε εταιρεία δεν συμβάλλουν άμεσα στα έσοδά της. Παρέχουν, όμως, υποστήριξη σε όσους το κάνουν. Καμία εταιρεία δεν είναι αποτέλεσμα των ενεργειών ενός μόνο ατόμου».

Και το ταλέντο που μπορεί να έχετε στο να βοηθάτε άλλους να πετύχουν «είναι εξαιρετικά πολύτιμο για τους εργοδότες. Ανήκει οπωσδήποτε στο βιογραφικό σας».

Στην ενότητα του βιογραφικού σας που περιγράφει την εργασιακή εμπειρία σας, προσθέστε μερικές προτάσεις που περιγράφουν συνοπτικά το αποτέλεσμα των συμβουλών και της καθοδήγησής σας. Πόσοι από αυτούς που έκαναν πρακτική υπό την εποπτεία σας προσλήφθηκαν από την εταιρεία; Τι πέτυχαν;

Στη συνέχεια, όταν ζητάτε συστατικές επιστολές από προηγούμενους και τρέχοντες εργοδότες, ζητήστε τους να αναφέρουν όχι μόνο ποσοτικοποιημένα αποτελέσματα αλλά και τις «μαλακές» δεξιότητές σας. «Ζητήστε επιστολές από άτομα που έχουν δει τις ‘κοινωνικές δεξιότητές’ σας στην πράξη» λέει ο Γκίλις.

Για να γίνουν όλα αυτά, όμως, πρέπει να είστε σε θέση να μιλήσετε εσείς ο ίδιος για τα επιτεύγματά σας χωρίς να ντρέπεστε. «Όταν γίνεται σωστά, η αυτοπροβολή δεν είναι αλαζονεία. Είναι πληροφόρηση».

Το χρωστάτε στον εργοδότη σας και στους διευθυντές προσλήψεων να περιγράφετε ό,τι έχετε κάνει. «Είναι επαγγελματική σας ευθύνη να γνωστοποιείτε σε όσους λαμβάνουν αποφάσεις το ποια είναι η αξία που φέρνετε στην εταιρεία» καταλήγει ο Γκίλις. «Είναι μέρος της δουλειάς σας».

Ένα λάθος που κάνουμε, με άλλα λόγια, είναι να «υποθέτουμε ότι ο άλλος γνωρίζει τα πάντα γύρω απ’ το τι κάνουμε. Κάθε εργοδότης είναι πολύ απασχολημένος και το πιθανότερο είναι ότι δεν έχει παρά μόνο μια γενική ιδέα του τι κάνετε, εκτός κι αν τον κρατάτε ενήμερο».

Πηγή: Fortune Greece