Στον ψηφιακό κόσμο που ζούμε και εργαζόμαστε, η διαδικτυακή μας παρουσία ως επαγγελματίες είναι απαραίτητη. Το LinkedIn, αποτελεί τη μεγαλύτερη επαγγελματική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και ένα σημαντικό εργαλείο για να χτίσετε ένα ισχυρό επαγγελματικό προφίλ και να προωθήσετε την καριέρα σας. Ένα ελκυστικό προφίλ στο LinkedIn μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας, να έρθετε σε επαφή με recruiters και εργοδότες και να διευρύνετε το επαγγελματικό σας δίκτυο.
Στόχος είναι μέσα από το προφίλ σας να αναδείξετε τα προσόντα, τις δεξιότητες, την εμπειρία και τα επιτεύγματά σας. Φροντίστε να έχετε μια ελκυστική φωτογραφία προφίλ και ένα περιεκτικό βιογραφικό, που μπορεί να σας ανοίξει πόρτες και να σας εξασφαλίσει νέες ευκαιρίες καριέρας. Επιπλέον, η συμμετοχή σε ομάδες, η δημοσίευση άρθρων και η αλληλεπίδραση με άλλους επαγγελματίες, ενισχύουν την online παρουσία σας με θετικά αποτελέσματα στην επαγγελματική σας υπόσταση.
Επιλέξτε προσεκτικά μία επαγγελματική φωτογραφία
Η φωτογραφία προφίλ στο LinkedIn είναι η πρώτη εντύπωση που δίνετε στους recruiters, στους πιθανούς εργοδότες και στις επαγγελματικές σας επαφές. Συνεπώς, είναι σημαντικό να επιλέξετε μια φωτογραφία που αποπνέει επαγγελματισμό. Όπως είναι εύκολα κατανοητό φωτογραφίες από διακοπές, βραδινές εξόδους, selfie και άλλες τέτοιου είδους εικόνες δεν είναι αποδέκτες. Προτιμήστε μια πρόσφατη φωτογραφία, όπου θα φοράτε επαγγελματικά ρούχα. Το φόντο της φωτογραφίας πρέπει να είναι απλό και καθαρό, ενώ το χαμόγελο εξαρτάται από τον ρόλο και την επαγγελματική τακτική σας. Δώστε προσοχή στον φωτισμό, στην ανάλυση και στην ποιότητα της φωτογραφίας. Σε καμία περίπτωση, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός επαγγελματία φωτογράφου για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Να θυμάστε πως μία καλή φωτογραφία προφίλ παίζει σημαντικό ρόλο στην εντύπωση που σχηματίζει κάποιος για εσάς, ακόμη και αν πρόκειται για τη δουλειά.
Πώς να δημιουργήσετε μια ενδιαφέρουσα περιγραφή
Η περιγραφή στο προφίλ σας στο LinkedIn είναι μία ακόμη ευκαιρία σας να κάνετε μια θετική εντύπωση. Πρόκειται για ένα σύντομο και περιεκτικό κείμενο που δημιουργεί το ενδιαφέρον στον επισκέπτη του προφίλ σας να μάθει περισσότερα για εσάς. Επιπλέον, παρουσιάζει ποιος είστε και ποια είναι η απασχόληση σας. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να δημιουργήσετε μία παράγραφο που τονίζει όσα σας κάνουν να ξεχωρίζετε, ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και ποιοι είναι οι στόχοι σας. Για να κάνετε την περιγραφή σας ακόμα πιο ελκυστική, δώστε έμφαση στα επιτεύγματά σας. Φροντίστε η περιγραφή σας να είναι καλογραμμένη, χωρίς ορθογραφικά και γραμματικά λάθη. Τέλος, μην ξεχνάτε να την ενημερώνετε τακτικά, ώστε να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα επαγγελματική σας κατάσταση και τους στόχους σας.
Από την εμπειρία στα επαγγελματικά επιτεύγματα
Η ενότητα που αφορά την εμπειρία σας στο LinkedIn δεν είναι απλά μια λίστα με τις προηγούμενες θέσεις εργασίας σας. Το μυστικό είναι να αναδείξετε τα επαγγελματικά σας επιτεύγματα και να δείξετε με ποιον τρόπο έχετε συμβάλλει στην επιτυχία των εταιρειών στις οποίες εργαστήκατε. Μην περιοριστείτε σε μια απλή περιγραφή των καθηκόντων σας αλλά αντ’ αυτού επικεντρωθείτε στα αποτελέσματα που πετύχατε, χρησιμοποιώντας μετρήσιμα δεδομένα και συγκεκριμένα παραδείγματα. Επιπλέον, υπογραμμίστε τις δεξιότητες που αποκτήσατε και πώς αυτές θα φανούν χρήσιμες στον επόμενο εργοδότη σας. Σε κάθε περίπτωση, η ενότητα αυτή θα πρέπει να είναι συνεκτική και καλογραμμένη για να σας επιτρέψει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.
Οι δεξιότητες, οι γνώσεις και οι πιστοποιήσεις
Το LinkedIn σας δίνει τη δυνατότητα να προβάλετε τις ικανότητες σας και να αυξήσετε τις πιθανότητες εύρεσης εργασίας. Στην ανάλογη ενότητα, είναι εφικτό να παρουσιάσετε όλες τις δεξιότητες που κατέχετε, τόσο τα hard skills, όσο και τα soft skills. Είναι χρήσιμο να επιλέξετε τις πιο σχετικές δεξιότητες με τον κλάδο σας και την επιθυμητή θέση εργασίας και να τις κατατάξετε με βάση τη σημασία τους. Το LinkedIn σας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε έως και 50 δεξιότητες, αλλά συνιστάται από τους ειδικούς να προτιμήσετε αυτές που πραγματικά σας αντιπροσωπεύουν και σας κάνουν να ξεχωρίζετε. Μην παραλείψετε να συμπεριλάβετε τις γλώσσες που μιλάτε και το επίπεδο γλωσσομάθειας. Προσθέστε τις σπουδές σας, τα σεμινάρια που έχετε παρακολουθήσει και τις πιστοποιήσεις που κατέχετε. Όπως είναι εύκολα κατανοητό θα πρέπει να το ενημερώνετε συχνά, καθώς έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να προσελκύσετε την προσοχή των εργοδοτών και να βρείτε την ιδανική θέση εργασίας.
Το μυστικό ενός μοναδικού URL για το προφίλ σας
Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι κάθε προφίλ στο LinkedIn διαθέτει ένα μοναδικό URL, το οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε ώστε να είναι εύκολο, να το θυμούνται και να το μοιράζεστε. Αντί να αφήσετε το LinkedIn να δημιουργήσει ένα τυχαίο URL με αριθμούς και γράμματα, μπορείτε να το επεξεργαστείτε και να το κάνετε πιο προσωποποιημένο. Ιδανικά, το URL σας πρέπει να περιλαμβάνει το όνομά σας και το επώνυμό σας ή έναν συνδυασμό του ονόματός σας με τον επαγγελματικό σας τίτλο. Αυτό κάνει το προφίλ σας πιο εύκολο στην αναζήτηση και δείχνει επαγγελματισμό. Μπορείτε να βρείτε την επιλογή επεξεργασίας του URL στις ρυθμίσεις του προφίλ σας. Ένα προσαρμοσμένο URL είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν μοιράζεστε το προφίλ σας σε κάρτες, στο βιογραφικό σας ή σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, αυτό δείχνει πως εστιάζετε ακόμη και στις λεπτομέρειες.
Οδηγίες για τις δημοσιεύσεις και το περιεχόμενο
Το LinkedIn δεν είναι απλά μια πλατφόρμα για να βρείτε δουλειά, αλλά και ένα μέσο για να χτίσετε την επαγγελματική σας φήμη. Μοιραστείτε άρθρα, σχόλια και ιδέες που σχετίζονται με την εργασία σας και τα ενδιαφέροντά σας. Ξεκινήστε συζητήσεις, κάντε ερωτήσεις και απαντήστε σε σχόλια άλλων χρηστών. Δείξτε ότι είστε ενεργό μέλος της κοινότητας του LinkedIn και ότι ενδιαφέρεστε για τις εξελίξεις στον τομέα σας. Ωστόσο, οι δημοσιεύσεις σας πρέπει να είναι σχετικές με την εργασία σας και να έχουν επαγγελματικό ύφος. Ελέγξτε αρκετές φορές τις δημοσιεύσεις σας ώστε να είναι καλογραμμένες και χωρίς ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη.
Επενδύστε στο δίκτυό σας αποτελεσματικά
Μην ξεχνάτε πως το LinkedIn είναι ένα εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη κι αν εστιάζει στην εύρεση εργασίας. Ξεκινήστε με άτομα που γνωρίζετε ήδη, όπως συναδέλφους, συμφοιτητές και πρώην συνεργάτες. Έπειτα, διευρύνετε το δίκτυό σας στέλνοντας αιτήματα σε επαγγελματίες στον κλάδο σας και σε εταιρείες που σας ενδιαφέρουν. Μη διστάσετε να στείλετε προσωποποιημένα μηνύματα όταν ζητάτε σύνδεση, εξηγώντας γιατί ενδιαφέρεστε να συνδεθείτε με τον κάθε παραλήπτη. Σχολιάστε δημοσιεύσεις άλλων χρηστών, μοιραστείτε ενδιαφέροντα στοιχεία και ξεκινήστε συζητήσεις. Η αλληλεπίδραση παίζει σημαντικό ρόλο για να αναπτύξετε το δίκτυό σας.
Κάντε συχνές ενημερώσεις και αποφύγετε τα λάθη
Για να διατηρήσετε το προφίλ σας ελκυστικό και ενδιαφέρον, πρέπει να το ενημερώνετε τακτικά. Προσθέστε νέες δεξιότητες, πιστοποιήσεις και εμπειρίες καθώς τις αποκτάτε. Ενημερώστε την περιγραφή σας και τους στόχους σας όταν αλλάζουν. Η ενεργή συμμετοχή σας στο LinkedIn δείχνει στους recruiters ότι ενδιαφέρεστε για την επαγγελματική σας εξέλιξη. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ελέγχετε τακτικά το προφίλ σας για τυχόν λάθη. Με προσοχή στη λεπτομέρεια, μπορείτε να χτίσετε ένα ισχυρό προφίλ στο LinkedIn που θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους επαγγελματικούς σας στόχους.
Πώς να χτίσετε το προσωπικό σας brand στο LinkedIn
Σκεφτείτε τι σας κάνει να ξεχωρίζετε, ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και ποια εικόνα του εαυτού σας θέλετε να προβάλετε. Δημιουργήστε ένα ολοκληρωμένο προφίλ που αντικατοπτρίζει την εμπειρία, τις δεξιότητες και τα επιτεύγματά σας. Έπειτα, φροντίστε η online συμπεριφορά σας να είναι συνεπής με την εικόνα που θέλετε να προβάλετε.
Τα μειονεκτήματα του LinkedIn
Παρά τα σημαντικά πλεονεκτήματα του LinkedIn, υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του. Πρώτα, ο υπερβολικός ανταγωνισμός, που οφείλεται στον μεγάλο αριθμό χρηστών, δυσκολεύει τους νέους χρήστες να ξεχωρίσουν ή να προσελκύσουν την προσοχή των recruiters. Επίσης, το LinkedIn δεν παρέχει επαρκή δυνατότητα προσαρμογής των αναζητήσεων ή των ευκαιριών για θέσεις εργασίας βάσει των προτιμήσεων σας, καθώς δεν διαθέτει τα ανάλογα φίλτρα. Μάλιστα, οι καλύτερες λειτουργίες, όπως η δυνατότητα να δει κάποιος ποιος επισκέφτηκε το προφίλ του ή να στέλνει InMails, απαιτούν premium συνδρομή, η οποία έχει μεγάλο κόστος. Εστιάζοντας στην ελληνική αγορά εργασίας, πολλές εταιρείες δεν χρησιμοποιούν το LinkedIn ως κύριο εργαλείο εύρεσης προσωπικού, περιορίζοντας έτσι τις διαθέσιμες επιλογές για τους χρήστες, ενώ η πλατφόρμα προωθεί κυρίως θέσεις ανώτατων στελεχών ή εξειδικευμένων επαγγελματιών, αφήνοντας εκτός πολλές άλλες ειδικότητες που έχουν και μεγαλύτερη ζήτηση.
Γιατί να προτιμήσετε το Jobfind;
Το Jobfind προσφέρει μια πιο στοχευμένη προσέγγιση στην ελληνική αγορά εργασίας, με πληθώρα χαρακτηριστικών που το καθιστούν μια εύκολη, αποτελεσματική και αξιόπιστη επιλογή. Ας ξεκινήσουμε με το γεγονός πως το Jobfind είναι εστιασμένο στην ελληνική αγορά, προσφέροντας ευκαιρίες εργασίας σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Επιπλέον, οι αναζητήσεις σας μπορούν να γίνουν σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες και προτιμήσεις. Οι αιτήσεις γίνονται εύκολα μέσω της πλατφόρμας, χωρίς περίπλοκα βήματα ή συνδρομές, ενώ οι αγγελίες είναι προσεκτικά ελεγμένες, προσφέροντας ασφάλεια και αξιοπιστία στους υποψήφιους. Για όλους αυτούς τους λόγους, το Jobfind αποτελεί την ιδανική επιλογή για την αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα.
Το Jobfind είναι μία από τις πιο επιτυχημένες στρατηγικές αναζήτησης εργασίας
Στο Jobfind θα βρείτε δεκάδες θέσεις εργασίας σε διάφορους κλάδους για διάφορες ειδικότητες και για διάφορες βαθμίδες. Η καταχώρηση βιογραφικού είναι μία απλή διαδικασία εγγραφής στην πλατφόρμα που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε το επαγγελματικό σας προφίλ σε 4 πολύ απλά βήματα. Στο Jobfind μπορείτε να αναζητήσετε θέσεις εργασίας επιλέγοντας ανά τύπο απασχόλησης, δηλαδή πλήρη απασχόληση, μερική απασχόληση, εργασία από το σπίτι, πρακτική και εξωτερική συνεργασία. Επίσης μπορείτε να περιορίσετε την επιλογή αναζητώντας θέσεις εργασίας ανά γλώσσα.