Μπορεί κάποιος με ελάχιστους πόρους να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο κολοσσό; Η απάντηση είναι θετική, αρκεί βέβαια να έχει μια ιδέα μοναδική που θα φέρει κάτι πραγματικά καινούργιο στις ζωές των ανθρώπων... και το κυριότερο θα την πιστεύει μέχρι τέλους. Η εταιρεία Regus συγκέντρωσε πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις παγκόσμιων εταιρειών, που απέδειξαν πως μια επιτυχημένη επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει από το σπίτι ή να εκμεταλλευτεί κάποιον εναλλακτικό και ευέλικτο τρόπο προσφοράς επιχειρηματικής στέγης...
Amazon
Το 1994, ενώ αναζητούσε νέες επενδυτικές ευκαιρίες, ο Jeff Bezos παρατήρησε ένα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο. Η χρήση του διαδικτύου αναπτυσσόταν με ρυθμό 2,300 % τον μήνα. Προκειμένου να κεφαλαιοποιήσει αυτήν την τεράστια δυναμική, ξόδεψε έναν χρόνο στο γκαράζ του σπιτιού του.
Με μια ομάδα μόλις πέντε εργαζομένων οι οποίοι εργάζονταν έξω από το γκαράζ του στο Σιάτλ, ο Jeff πέρασε μήνες εντοπίζοντας βιβλία κι αναπτύσσοντας ένα φιλικό στον χρήστη διαδικτυακό βιβλιοπωλείο που τώρα πια είναι το μεγαλύτερο πολυκατάστημα στον κόσμο.
Hewlett-Packard
Το 1939, ο Bill Hewlett και ο Dave Packard ξεκίνησαν μόνοι τους την επιχείρησή τους από ένα νοικιασμένο γκαράζ στο Addison Avenue στην Καλιφόρνια. Μέσω μιας σειράς ιδιαίτερων κατασκευών πρωτοτύπων -ιατρικών μηχανημάτων, συσκευών αστρονομίας και ενός ηλεκτρικού ματιού για αυτόματο καθαρισμό λεκάνης- έκαναν τη σημαντική ανακάλυψη για ηχητικό ταλαντωτή για ηχολήπτες το οποίο πούλησαν στο Disney για την κλασσική του ταινία, Fantasia. Ένα χρόνο μετά μαζί με δύο επιπλέον εργαζομένους, έφυγαν από το γκαράζ τους και μετακόμισαν στα νέα τους γραφεία. Σήμερα, το αυθεντικό γκαράζ της HP είναι τουριστικό αξιοθέατο.
Walt Disney
Το 1923, ο Walt Disney άφησε την καριέρα του ως σκιτσογράφος καρτούν στο Kansas City και μετακόμισε στο Hollywood, όπου σύμφωνα με πληροφορίες, είχε πάνω του 40 δολάρια και τα υλικά ζωγραφικής του. Μαζί με τον αδελφό του, Roy, δανείστηκαν 500 δολάρια και κατασκεύασαν μια κάμερα στο γκαράζ του θείου τους για να δουλέψουν πάνω στα κινούμενα σχέδια. Γύρισαν τις Κωμωδίες της Αλίκης, που αποτέλεσαν την βάση για το έργο «Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων».
Harley-Davidson
Το 1901, ο Willam S. Harley δημιούργησε τα προσχέδια για τον κινητήρα μηχανής σχεδιασμένο ώστε να χωράει σε ποδήλατο. Το 1903, ο Harley και ο Arthur Davidson κυκλοφόρησαν την πρώτη μοτοσικλέτα στο κοινό - απο ένα «εργοστάσιο» το οποίο ήταν στην ουσία ένα ξύλινο υπόστεγο. Μετά από τρία χρόνια, και αφού είχαν ανοίξει την πρώτη τους αντιπροσωπεία, μετακόμισαν σε νέο, μεγαλύτερο χώρο και άρχισαν να προσλαμβάνουν κι άλλους υπαλλήλους. Σήμερα, η Harley Davidson είναι παγκοσμίως συνώνυμη με τις μοτοσικλέτες και έχει αναπτυχθεί σε μια παγκόσμια επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Google
Το 1998 ο Larry Page και ο Sergey Brin, αφού ξόδεψαν δύο χρόνια συνεργασίας σε μια καινούργια μηχανή αναζήτησης, τελικά δημιούργησαν την εταιρεία. Και για να σηματοδοτήσουν την ιστορική τους είσοδο στον επίσημο κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων, ξεκίνησαν την εργασία τους στο γκαράζ κάποιου άλλου. Προσέλαβαν τον πρώτο τους υπάλληλο, ενώ βρίσκονταν ακόμα στο νοικιασμένο χώρο του γκαράζ. Γρήγορα άρχισαν να φέρνουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ολόκληρος ο κόσμος έβρισκε πληροφορίες.
Το 2006, αποφάσισαν να αγοράσουν το χώρο που τους είχε φιλοξενήσεις τις πρώτες τους μέρες σαν Google, απο τον ιδιοκτήτη που στο μεταξύ είχε γίνει ο αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων. Σύμφωνα με την Google, το πρώτο τους μέρος εργασίας «προσέφερε σημαντικά μεγάλα πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένων του πλυντηρίου, του στεγνωτηρίου και της μπανιέρας», και παρείχε επίσης «χώρο στάθμευσης» στον πρώτο υπάλληλο της εταιρείας.
Μεγάλες ιδέες, μεγάλα κέρδη
Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες για τους τολμηρούς
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, η Κατερίνα Μάνου, Περιφερειακή Γενική Διευθύντρια της Regus για τα Βαλκάνια σημείωσε πως «αν κάτι μας διδάσκουν αυτές οι ιστορίες ραγδαίας ανάπτυξης και επιτυχίας είναι πως οι μεγάλες ιδέες, τα μεγάλη κέρδη και τα μεγάλα όνειρα μπορούν να ξεκινήσουν ακόμη και από ένα γκαράζ». Παράλληλα, πρόσθεσε, ότι αν οι φιλοδοξίες κάποιου είναι μεγαλύτερες από το διαθέσιμο κεφάλαιό του, πάντα υπάρχουν ευέλικτα και πολύ οικονομικά προγράμματα προσφοράς επιχειρηματικής στέγης για να δουλέψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο». Να σημειωθεί ότι η Regus παρέχει χώρους εργασίας σε ιδιώτες και εταιρείες με τζίρο πολλών εκατομμυρίων. Το δίκτυό της περιλαμβάνει 2.600 τοποθεσίες σε 106 χώρες, ενώ διαθέτει 13,1 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα.
Πηγή: Ημερησία