Γιατί αυτή η περίοδος αποτελεί στρατηγική ευκαιρία για κάθε eBusiness

Επιχειρηματικότητα

6/4/2020 6:16:00 μμ

Με την εμφάνιση και εξάπλωση του ιού COVID – 19 από την Κίνα, στην υπόλοιπη Ασία, και με έξαρση σε αρκετές περιοχές του υπόλοιπου κόσμου, κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ η άμεση αντιμετώπισή του από τους ηγέτες όλων των χωρών. Καθώς η παγκόσμια οικονομία προσπαθεί να ισορροπήσει και να μετριάσει τις απώλειες της, αρκετές εταιρείες και επιχειρήσεις επιθυμούν να αλλάξουν στρατηγική, σε μια προσπάθεια να σώσουν ό,τι είναι δυνατόν. Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια και με παύση αρκετών δραστηριοτήτων που γίνονται για την ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας τους.

Αλλά η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική, καθώς στις δύσκολες περιόδους, οι επιχειρήσεις που αποφασίζουν να συνεχίζουν να επενδύουν στις πρακτικές του διαδικτύου, μπορούν να βγούνε κερδισμένες. Τόσο άμεσα, όσο και σε βάθος χρόνου, με περισσότερα κέρδη από τις υπόλοιπες και με ανάπτυξη μιας πιο ουσιαστικής σχέσης με το κοινό.

Επιλέγουμε να αναλύσουμε ορισμένους σημαντικούς πυλώνες του Digital Marketing και να παραθέσουμε τους λόγους εκείνους για τους οποίους αξίζει να συνεχίσετε την digital στρατηγική σας.

Google Ads

Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο περισσότερος κόσμος, κλεισμένος μέσα στο σπίτι του, του δίνει περισσότερο χρόνο για σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Σε μια γρήγορη και σύντομη αναζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα ή ακόμα και την απλή ανάγνωση περιεχομένου (βλ. SEO & Content Marketing) κάθε εταιρεία θα επιδιώξει να εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα. Αυτό επιτυγχάνεται με τα Google Ads.

Σε τέτοιες καταστάσεις, κρίνεται αναγκαία όσο ποτέ η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης κάθε brand με το κοινό του, δίνοντας έμφαση σε δράσεις και προτάσεις, που θα ωφελήσουν τόσο την εταιρεία όσο και τους ίδιους τους καταναλωτές. Με την εφαρμογή πληρωμένων Google Ads, ενισχύεται πιο άμεσα το traffic. Μερικά παραδείγματα, που μπορούν να έχουν εφαρμογή σε μερικές ή και περισσότερες επιχειρήσεις, περιλαμβάνουν τη δημιουργία προσφορών, μέσω εκπτώσεων,  gift cards, καθώς και τη δυνατότητα αγοράς μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα από οποιαδήποτε διαθέσιμη συσκευή – mobile, desktop, laptop ή tablet.

Ταυτόχρονα, ορισμένες επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την επισκεψιμότητά τους, εξαιτίας των συνθηκών της πανδημίας. Με αρκετό κόσμο να αναζητάει πληροφορίες π.χ. για την καθαριότητα και την προφύλαξη της υγείας αυτού και της κοινότητάς του, αυξάνονται οι πιθανότητες για πώληση αντίστοιχων προϊόντων και τα clicks σε διαφημίσεις από εταιρείες στο χώρο της υγιεινής, της ιατρικής και φαρμακευτικής. Ακόμη, με την κοινωνική αποστασιοποίηση, καταναλώνεται περισσότερο περιεχόμενο από προϊόντα διασκέδασης και ψυχαγωγίας, γεγονός από το οποίο μπορούν να ωφεληθούν εταιρείες στο χώρο των on-demand υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, μπορούν να ενισχυθούν και υπηρεσίες που σχετίζονται με business management, ηλεκτρονικό εμπόριο, εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως, λογιστικές και νομικές παροχές κ.α., καθώς είναι εφικτή η πραγματοποίησή τους χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας.

Σημαντικός παράγοντας για τη συνέχιση των Google Ads, αποτελεί και η διατήρηση του Ad Rank των διαφημίσεων. Όσο καλύτερο είναι, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για συχνότερη (και φθηνότερη) εμφάνιση μιας διαφήμισης, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό. Κάτι τέτοιο επηρεάζεται άμεσα από την επέκταση χρήσης και διάρκειας του χρόνου εφαρμογής μιας καμπάνιας στη Google. Με πιθανή διακοπή των Google Ads, η θέση μιας εταιρείας θα υποχωρήσει αρκετά έναντι άλλων επιχειρήσεων, που θα επιλέξουν τη συνέχισή τους. Σε περίπτωση, που η εταιρεία θα αποφασίσει να επιστρέψει στο προσκήνιο, όταν εκτιμήσει ότι είναι η καταλληλότερη περίοδος, θα αναγκαστεί να καταβάλει περισσότερη προσπάθεια και να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για να επανέλθει.

Συνεπώς, τα θετικά κέρδη που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση, σε έναν κόσμο κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του ιού COVID – 19, είναι πολλά περισσότερα σε σύγκριση με τις πιθανές, βραχυπρόθεσμες χρονικά, απώλειες. Η επιλογή της διατήρησης, αλλά και βελτιστοποίησης, των υπηρεσιών της digital marketing στρατηγικής εν μέσω αυτών των συνθηκών, θα λειτουργήσει καταλυτικά στην ανάπτυξη και επέκταση κάθε επιχείρησης.

Social Media

Ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τάση στην ανθρώπινη ιστορία, τα Social Media, αποτελούν τον κυρίαρχο χώρο ανάπτυξης και διαδραστικότητας του κόσμου. Μέσω της χρήσης και της εξάπλωσης τους, τόσο οι ανάγκες και οι συνήθειες των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων, μεταβάλλονται συνεχώς.

Εν μέσω των δύσκολων καιρών που ζει η ελληνική κοινωνία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να παραμείνουν ενεργά και να αφουγκραστούν καλύτερα τους χρήστες τους. Δεδομένου ότι ο ελληνικός πληθυσμός, καθώς και άλλων χωρών, βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό, για αποφυγή μετάδοσης του ιού COVID – 19, κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση επαφής της εταιρείας με το κοινό του, που ελέγχει καθημερινά όλο και περισσότερο, τα κοινωνικά του δίκτυα.

Εφάμιλλης αξίας αποτελεί και η δημιουργία μιας εντονότερης σχέσης εμπιστοσύνης του κοινού με το προϊόν ή την υπηρεσία, εν μέσω προσπάθειας περιορισμού του ιού. Είτε μέσω κάποιας στοχευμένης λεζάντας (description) στο Instagram, είτε μέσω αλληλεπίδρασης με χρήστες του Facebook και με καμπάνιες, θα καταφέρει μια επιχείρηση να κάνει γνωστό το μήνυμά της. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει η σχέση της με το κοινό, που μπορεί να συμμετέχει στη διάδοση του μηνύματος σε περισσότερους χρήστες.

Φυσικά, ο βασικότερος λόγος για να μη διακοπεί η δραστηριότητα στα Social Media, είναι η διατήρηση μιας συνεχόμενης ροής, στην οποία η επιχείρηση θα εμφανίζεται να λειτουργεί στους ίδιους ρυθμούς με πριν. Συμπληρωματικά, η δημιουργία και διανομή engaging περιεχομένου, προσαρμοσμένου πάντα στο κλίμα των ημερών, μπορεί να «συζητηθεί» εντονότερα από τους χρήστες και να γίνει viral.

Διαβάστε περισσότερα στην επίσημη σελίδα της 3ds από όπου προέρχεται αυτό το άρθρο.