Η υπηρεσία της Εύρεσης & Αξιολόγησης Ανώτερων & Ανώτατων Στελεχών (Executive Search) για λογαριασμό εταιρειών-πελατών είναι ευρέως διαδεδομένη στην ελληνική αγορά εδώ και περίπου τρεις δεκαετίες. Όπως τα πάντα στη ζωή και στις επιχειρήσεις, έτσι και η συγκεκριμένη υπηρεσία διαρκώς εξελίσσεται. Είτε γιατί εξελίσσονται τα στελέχη που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτόν, είτε λόγω της τεχνολογίας.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει την υπηρεσία ποιοτική και πραγματικά μετατρέπεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εταιρειών που την αξιοποιούν?
Κατανόηση των αναγκών
Όσο καλύτερα κατανοήσει ο σύμβουλος τις ανάγκες του πελάτη και την κουλτούρα της εταιρείας, τόσο πιο στοχευμένα θα μπορέσει να αναζητήσει τα στελέχη που θα προτείνει. Αυτό θα του επιτρέψει να εξυπηρετήσει και πιο γρήγορα τον πελάτη του. Είναι καθήκον του συμβούλου να ζητήσει μια αναλυτική περιγραφή της θέσης εργασίας, να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του πελάτη ώστε να «εισπράξει» την κουλτούρα της εταιρείας, να διαβάσει για τον πελάτη και ιδανικά να γνωρίσει και τον άμεσο προϊστάμενο της θέσης που αναζητά.
Αμεσότητα στην επικοινωνία
Η επικοινωνία συμβούλου-πελάτη πρέπει να διακρίνεται από αμεσότητα και ειλικρίνεια. Το ένα-μοναδικό σημείο επαφής διευκολύνει τη συνεννόηση και αποτρέπει τη δημιουργία παρεξηγήσεων και λανθασμένων αποφάσεων.
Δομημένη & Αντικειμενική διαδικασία αξιολόγησης
Η διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών πρέπει να είναι απόλυτα δομημένη και αντικειμενική. Οι εταιρείες συμβούλων οφείλουν να την εξελίσσουν σύμφωνα με τις ανάγκες των εποχών αλλά και των θέσεων εργασίας. Τα χαρακτηριστικά των στελεχών αλλάζουν και η κατανόηση τους είναι επιτακτική. Το μοναδικό κριτήριο μας για την πρόταση και τοποθέτηση των στελεχών είναι αυτά να ταιριάζουν απόλυτα με τη θέση εργασίας και την κουλτούρα του πελάτη μας και μόνο αυτό!
Συμπεριφορά προς Υποψηφίους
Η σωστή ανατροφοδότηση, η έγκαιρη ενημέρωση των υποψηφίων σχετικά με την πορεία της διαδικασίας, τις επιδόσεις του στην αξιολόγηση αποτελούν κάποια από τα κυριότερα στοιχεία που καταδεικνύουν την ποιότητα υπηρεσιών μιας εταιρείας συμβούλων και την ξεχωρίζουν από τη συντριπτική πλειοψηφία. Ο πρώτος λόγος είναι η ανθρώπινη και επαγγελματική προσέγγιση της εργασίας μας. Αυτό όμως που δεν πρέπει κανείς μας να ξεχνάει είναι πως κατά τη διάρκεια ενός έργου Executive Search, η εταιρεία συμβούλων εκπροσωπεί και ενεργεί στο όνομα της εταιρείας πελάτη της. Ποιος άραγε Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού ή Γενικός Διευθυντής θα ήθελε η εταιρεία του να αποκτά τη φήμη κακής ή καλύτερα μη επαγγελματικής συμπεριφοράς απέναντι στους ανθρώπους που μπήκαν στη διαδικασία να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας σ΄αυτή?
Χρεώσεις
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι εταιρείες αλλά και τα στελέχη αυτών οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές αλλά και στις συνθήκες της αγοράς. Έτσι, είναι δόκιμο και σύμφωνα με την εκτεταμένη περίοδο ύφεσης που διανύει η ελληνική αγορά, οι εταιρείες να προσαρμόζουν τις χρεώσεις τους σε λογικά επίπεδα. Για την ιστορία, στις αγορές όπως η Γερμανία, η Δανία, η Αγγλία, οι ΗΠΑ κ.α. η μέση χρέωση είναι περίπου όσο 2,5 έργα στη μέση τιμή της ελληνικής αγοράς.
Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά ακόμα χρήσιμα στοιχεία μικρότερης βέβαια βαρύτητας, όπως την ποιότητα των reports που παραδίδει ο σύμβουλος στον πελάτη του, το networking που πρέπει να έχει μια εταιρεία συμβούλων, τα έμπειρα στελέχη της. Το βέβαιο όμως είναι πως αν ο σύμβουλος διακρίνεται από ειλικρίνεια, τιμιότητα και ακολουθεί τα παραπάνω έχει βάλει πολύ γερά θεμέλια για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στο χώρο του Executive Search.
Επιμέλεια Άρθρου: κ. Σπύρος Χριστοδουλάτος
Managing Partner CS Compass Consulting