Τη δική του «πρόταση» στον χώρο των διαδικτυακών πλατφορμών κρατήσεων και οργάνωσης ταξιδιών επιδιώκει να δημιουργήσει ο εγχώριος ξενοδοχειακός κλάδος.
Χθες, πραγματοποιήθηκε η πρώτη παρουσίαση της «πλατφόρμας ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδιών και ανάπτυξης ηλεκτρονικών συνεργειών στον χώρο του τουρισμού της Αθήνας», που υλοποιεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΘΗΝΑ». Η σχετική εκδήλωση έλαβε χώρα στο περιθώριο της 2ης διεθνούς έκθεσης Greek Tourism Expo στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, παρουσία εκπροσώπων του υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για την προσπάθεια οργάνωσης της διαδικτυακής παρουσίασης και διάθεσης του εθνικού τουριστικού προϊόντος από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας στα πλαίσια του e-tourism. Ανάδοχος του έργου είναι η ένωση εταιρειών «Greek Geeks - Dataverse».
Yπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο που υλοποιεί το ΞΕΕ, με την ενίσχυση του προγράμματος «ΑΘΗΝΑ», έχει ως βασικούς στόχους:
1 Την επιτάχυνση της καθολικής μετάβασης του τουριστικού κλάδου της Αθήνας στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής οικονομίας.
2 Τη μετεξέλιξη και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής τεχνολογικής αξίας που θα διατίθενται στους δυνητικούς επισκέπτες της Αθήνας και τους τουρίστες.
3 Την επίτευξη συνεργειών μεταξύ διαφορετικών παρόχων τουριστικών υπηρεσιών για την παροχή προσωποποιημένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών στους επισκέπτες, την ενίσχυση και αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών και την ανάδειξη των καλών επιχειρηματικών πρακτικών που παράγουν έντονο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την τουριστική αγορά της Αθήνας.
4 Την επιτάχυνση της καθολικής μετάβασης του τουριστικού κλάδου της Αθήνας στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής οικονομίας.
Πιλοτικό πρόγραμμα
Η πλατφόρμα στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να αποκτήσουν ένα εργαλείο κρατήσεων και παράλληλα διαχείρισης των κρατήσεών τους, οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταστημάτων να προβάλουν τα προϊόντα τους, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τις υπηρεσίες τους, τα τουριστικά γραφεία και rent a car να βοηθήσουν στην οργάνωση του ταξιδιού των επισκεπτών μας και όλα αυτά συνδυαστικά με δυνατότητες δημιουργίας κινήτρων για τους επισκέπτες.
Η πλατφόρμα θα λειτουργήσει κατ' αρχήν σε πιλοτική βάση προκειμένου να φανεί το ενδιαφέρον που υπάρχει αλλά και να εντοπιστούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια. Γι' αυτό και όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είναι απαραίτητη η κινητοποίηση και συμμετοχή των τουριστικών επιχειρήσεων - ανεξαρτήτως μεγέθους ή δραστηριότητας. Επίσης, στα πλάνα είναι η επέκταση σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Επόμενα βήματα
Τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας για την δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδιών και ανάπτυξης ηλεκτρονικών συνεργιών στην Αθήνα, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο περιλαμβάνουν κατ' αρχήν την ενημέρωση για την συμμετοχή στην πλατφόρμα όλων των τουριστικών επιχειρήσεων στην Αθήνα, ενώ η έναρξη της δοκιμαστικής παραγωγικής λειτουργίας του προγράμματος έχει προσδιοριστεί για τον Φεβρουάριο του 2016. Επιπλέον, θα επιδιωχθεί ο συντονισμός με άλλες ομοειδείς δράσεις και φορείς.
Σχεδιασμός
Σύμφωνα με την ανάδοχο κοινοπραξίας του έργου, οι βασικές αρχές σχεδιασμού της «Πλατφόρμας ηλεκτρονικών κρατήσεων, οργάνωσης ταξιδίων καιΑνάπτυξης Επιχειρηματικών Συνεργειών στον Τομέα του Τουρισμού» για την Αθήνα εμπεριέχουν:
την οργάνωση περιεχομένου με σκοπό την έμφαση στην προώθηση των στρατηγικών στόχων (city break, congress κ.λπ.) μέσα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης
τη σχεδίαση κατά τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται προσαρμογή στην οθόνη κάθε συσκευής (responsive design)
την κάλυψη των αναγκών των ατόμων με αναπηρίες
τη διαλειτουργικότητα και ενσωμάτωση υπηρεσιών τρίτων συστημάτων (Skyscanner, Rome2rio, Google Maps, reputation management κ.λπ.)
την πλήρη διαλειτουργικότητα με εφαρμογές για mobile και
εύχρηστη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου.
Δυνατότητες
Τέλος, ο αναφερόμενος σχεδιασμός υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου, κάθετου, πολύγλωσσου συστήματος διαχείρισης κρατήσεων (DMS) για την Αθήνα/Αττική δύναται να περιλαμβάνει 500 ξενοδοχεία, 2.000 επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, 900 σημεία ενδιαφέροντος, δραστηριότητες, εμπειρίες, 7 γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ρωσικά, Κινέζικα), έκδοση τουριστικού οδηγού σε 7 γλώσσες για φορητές συσκευές iOS, Android καιWindows, ψηφιακή ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών e-tourism τρίτων διεθνών φορέων και επιχειρήσεων, εκπαίδευση και μεταφορά τεχνογνωσίας σε στελέχη του ΞΕΕ και σε επιχειρήσεις και διαδικτυακή πύλη όπου ο επισκέπτης μπορεί μέσα από την εφαρμογή οργάνωσης ταξιδιού:
- να βρει ο ξενοδοχείο που θα εξυπηρετήσει τη διαμονή του
- να βρει πληροφορίες για τον τρόπο μετάβασης και επιστροφής από τον τόπο προέλευσής του προς/από την Αθήνα και να προχωρήσει σε κράτηση μέσα από τρίτα συστήματα
- να εντοπίσει αξιοθέατα και άλλα σημεία ενδιαφέροντος κοντά στο ξενοδοχείο διαμονής του
- να οργανώσει την ψυχαγωγία και τις δραστηριότητες του και
- να διαμορφώσει ένα δικό του οδηγό/ περιήγηση στην πόλη
Πηγή: Ημερησία