Ektheseis.net: Στρατηγική τοποθέτηση σε διεθνείς εκθέσεις

Επιχειρηματικότητα

13/03/2015 16:02:00

Για όσους ενδιαφέρονται να εξάγουν ή να εισάγουν, το Ektheseis.net αποτελεί μία ιδιαίτερα αξιόλογη πύλη για τη διεθνή αγορά. Με μεγάλη γκάμα υπηρεσιών, το σύνολο των υπηρεσιών της φέρνει σε επαφή τους αγοραστές με τους πωλητές, από όλα τα μέρη της γης.

Ο Παναγιώτης Τσάφος ιδρυτής και πρόεδρος του Ektheseis.net. εκμυστηρεύτηκε στο epixeiro.gr κάποια βασικά μυστικά των διεθνών εκθέσεων και των διαδικασιών εξαγωγών.

- Ιστοσελίδα Ektheseis.net

Τι ακριβώς είναι οι εκθέσεις και γιατί είναι σημαντικές;

Οι εκθέσεις είναι, κατά βάση, το μέρος όπου συναντώνται οι σημαντικοί παράγοντες ενός κλάδου για να διαμορφώσουν το μέλλον της βιομηχανίας τους και να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι όποιος ενδιαφέρεται για μια αγορά, η έκθεση αποτελεί τον πιο άμεσο και οικονομικό τρόπο για να έρθει σε επαφή με τους πιο σημαντικούς πελάτες και προμηθευτές. Εμείς αναγνωρίζουμε τη σπουδαιότητα των εκθέσεων, για αυτό και τις προτείνουμε ως το πρώτο βήμα σε κάποιον που θέλει να εξάγει τα προϊόντα του, ή ψάχνει να βρει προϊόντα να εισάγει. Μέσα στις βασικές υπηρεσίες μας είναι να υλοποιούμε το κάθε στάδιο συμμετοχής στις εκθέσεις, από κατασκευές περιπτέρων, ταξιδιωτικά πακέτα, εύρεση εργοστασίων και προμηθευτών, logistics, b2b συναντήσεις κατά την έκθεση, διερμηνείς κ.α.

Πώς πρέπει να προετοιμαστεί μία εταιρεία για να πάει σε μία έκθεση στο εξωτερικό; Τι πρέπει να οργανώσει;

Η μισή προετοιμασία είναι να βρεθεί η σωστή έκθεση, μέσω της οποίας η εταιρεία θα αποκτήσει πρόσβαση στη σωστή αγορά. Η «σωστή» έκθεση είναι διαφορετική για τον καθένα. Η πρώτη μας κίνηση είναι να ταιριάξουμε τις ανάγκες του κάθε πελάτη με αυτά που μπορεί να του προσφέρει και τις πόρτες που μπορεί να του ανοίξει η κάθε έκθεση. Οι μεγαλύτερες και γνωστότερες εκθέσεις δεν είναι πάντα οι καλύτερες. Επειδή υπάρχουν πάντα οικονομικοί περιορισμοί, πρέπει τα χρήματα που θα ξοδέψει κάποιος να έχουν το μέγιστο δυνατό αντίκρισμα. Πολύ απλά, θέλεις να βρεθείς εκεί που θα είναι και οι πελάτες σου, με το λιγότερο δυνατό κόστος. Για να το πετύχει κάποιος αυτό πρέπει να βρεί τη σωστή έκθεση, να έχει όρεξη για δουλειά και να ξεκινήσει να ετοιμάζεται από νωρίς.

Έχουμε στην Ελλάδα gourmet προϊόντα που μπορούν να μπουν σε διεθνή ράφια;

Θα έλεγα ότι κυρίως τέτοια προϊόντα διαθέτουμε. Από ελαιόλαδο, κρασί, τυριά και αλλαντικά μέχρι αυγοτάραχο, goji berries, σαλιγκάρια και κρόκο. Έχουμε πολύ μεγάλο πλεονέκτημα όσον αφορά στην ποιότητα των προϊόντων μας. Επίσης θεωρώ ότι έχουμε και μερικές από τις καλύτερες συσκευασίες προϊόντων παγκοσμίως. Γενικά διαθέτουμε πολύ μεγάλη ποικιλία σε υψηλής ποιότητας προϊόντα όπως κατασκευαστικά, δομικά, ενέργειας, τεχνολογίας, ένδυσης και υπόδυσης, καλλυντικά, συσκευασίας, βιομηχανικού design, επιπλοποιίας και πολλά άλλα. Είναι καιρός να λάβουν και αυτά τη θέση που τους αρμόζει παγκοσμίως.

Η κλασσική ερώτηση. Τι άποψη έχει ο κόσμος για τα ελληνικά προϊόντα, κυρίως τροφίμων;

Ο κόσμος έχει μια πολύ γενική εικόνα για το ελαιόλαδο, τη φέτα, το ούζο, το ελληνικό γιαούρτι και μερικές άλλες στερεοτυπικές ιδέες που όμως δεν αρκούν για να στηρίξουν τις εξαγωγές μας. Η αλήθεια είναι ότι γίνονται αρκετές φιλότιμες προσπάθειες ωστε να χτιστεί η καλή εικόνα των προϊόντων μας. Όμως δεν αρκεί να γνωρίζει κάποιος κάτι εάν δε μπορεί να το βρει εύκολα. Ο στόχος μας θα πρέπει να είναι το να βρίσκονται τα προϊόντα μας σε όλα τα ράφια και σιγά σιγά θα έρθει η αναγνώριση για το «ελληνικό» brand name.

Η κυρίαρχη νοοτροπία ήταν ότι έρχεται ο ξένος έμπορος στην Ελλάδα, αγοράζει τα προϊόντα από τον παραγωγό και τα πουλάει έξω. Όμως το μοντέλο αυτό δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα γιατί απλά περιμένουμε να έρθει κάποιος σε εμάς. Για να αλλάξει αυτό πρέπει να βγούμε εμείς οι ίδιοι έξω και να βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους, που θα έχουν πρόσβαση στα «ράφια» κάθε χώρας. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι πιο εύκολο να βρούμε εμείς τους πελάτες έξω, παρά να βρουν αυτοί εμάς εδώ. Και δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να τους βρούμε, από τις διεθνείς εκθέσεις.

Ποιές είναι μερικές από τις ποιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις στο εξωτερικό;

Οι προτάσεις μας πάντα περιλαμβάνουν ένα μίγμα από εδρεωμένες αγορές και νέες αγορές. Άλλες είναι πιο εύκολες, άλλες είναι πιο δύσκολες αλλά όλες είναι σημαντικές για διαφορετικούς λόγους.

Γενικά ο κάθε κλάδος έχει τις δικές του εκθέσεις. Ενδεικτικά σας αναφέρω μερικές παρακάτω.

Για τρόφιμα: Σε gourmet προϊόντα η πιο δυνατή είναι η Salon de Gourmets στην Ισπανία με 80,000 επισκέπτες. Η Sol/Vinitaly στη Βερόνα είναι η μεγαλύτερη για λάδι και κρασί με 200,000 επισκέπτες. H NRA στο Σικάγο είναι ιδανική για τη HORECA αγορά των ΗΠΑ. H Prodexpo στη Μόσχα είναι η μεγαλύτερη στη Ρωσία. Η Sigep στο Ρίμινι της Ιταλίας είναι από τις μεγαλύτερες για γλυκά. Για άλλες αγορές η Iran Food στην Τεχεράνη, World Food στο Καζακστάν κ.α.

Για τεχνολογία και συσκευασία: Η BTA/HISPACK είναι για τεχνολογία τροφίμων και συσκευασίας και οργανώνεται από τη γνωστή Alimentaria. Η Rosupack στη Μόσχα είναι πολύ δυνατή για όσους θέλουν να μπουν στην αγορά της Ρωσίας.

Για ιατρικές: Η Basrah Health στο Ιρακ, όπου το ektheseis.net κανονίζει απευθείας συναντήσεις με διευθυντές νοσοκομείων στο Ιράκ. Η CISILE στην Κίνα για όργανα και εξοπλισμό εργαστηρίων.

Για real estate: Η UK Luxury Property Show στο Λονδίνο. Ιδανική για όσους θέλουν να προωθήσουν ακίνητα πολυτελείας. Επίσης η Moscow International Property Show στη Μόσχα είναι πολύ καλή για την αγορά της Ρωσίας.

Για κατασκευές: Η Erbil Building στο Ιράκ. H Metal & Steel στη Σαουδική Αραβία. Qatar Stone Tech στο Κατάρ. Marble Fair στη Σμύρνη.

Για ένδυση/υπόδηση: Οι AYMOD & AYSAF στην Τουρκία για ότι αφορά στα υποδήματα, από πρώτες ύλες μέχρι Prêt-à-Porter. IWED στο Κατάρ για γάμο. Le Show στη Μόσχα για δέρμα και γούνα.

Και γενικότερα πολλές άλλες.

Εάν κάποιος δε μπορεί να πάει στο εξωτερικό, τι άλλες επιλογές έχει;

Η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε λύσεις που να καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε budget. Αυτό το κάνουμε με δύο τρόπους: Είτε με στοχευμένες υπηρεσίες προώθησης, είτε αντιπροσωπεύοντας εμείς οι ίδιοι εταιρείες στο εξωτερικό.

Κάποια παραδείγματα;

Μια από τις πιο δημοφιλείς στοχευμένες υπηρεσίες προώθησης που έχουμε είναι η B2B Match. Με την 20ετή εμπειρία μας έχουμε δημιουργήσει ένα μεγάλο διεθνές πελατολόγιο σε όλη τη γη. Με το πελατολόγιο αυτό γνωρίζουμε ποιές εταιρείες ενδιαφέρονται να εισάγουν ποιά προϊόντα σε κάθε χώρα. Γνωρίζουμε επίσης τη δυναμική των εταιρειών αυτών, σε ποια κανάλια διανομής έχουν πρόσβαση και ποιοι είναι οι αρμόδιοι για τις αποφάσεις κάθε τμήματος. Με την B2B Match φέρνουμε απευθείας σε επαφή τους παραγωγούς, με τους υπεύθυνους εισαγωγών των εταιρειών αυτών.

ΗB2B Match είναι επίσης ιδανική για αυτούς που θέλουν να ξεκινήσουν να εξάγουν, αλλά χωρίς απαραίτητα να έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες αγορές. Η υπηρεσία τους επιτρέπει να κάνουν τις πρώτες επαφές έτσι ώστε να γνωρίζουν από πριν τι προδιαγραφές ζητούν οι πελάτες τους. Έτσι προλαμβάνουν πολλά πιθανά έξοδα τυποποίησης και συσκευασίας τα οποία μπορεί να μην τους χρειαστούν.

Η δεύτερη βασική κατηγορία είναι η παρουσίαση και εκπροσώπηση παραγωγών στο εξωτερικό, σε δικό μας περίπτερο/pavilion, όπου οι επισκέπτες μπορούν να δοκιμάσουν τα δείγματα και να πάρουν πληροφορίες για τα προϊόντα και από που θα τα προμηθευτούν. Το μεγάλο θετικό της υπηρεσίας αυτής είναι ότι οι παραγωγοί προβάλονται σαν να ήταν οι ίδιοι στην έκθεση, αλλά με πολύ μικρότερο κόστος! Μετά την έκθεση λαμβάνουν όλοι οι συμμετέχοντες παραγωγοί πλήρη αναφορά για του επισκέπτες του περιπτέρου μας, μαζί με τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να μπορέσουν να έρθουν σε επαφή μαζί τους μετά.

Πόσο εύκολα μπορεί να πάει κάποιο ελληνικό προϊόν εξωτερικό;

Σε γενικές γραμμές εάν πληροί κάποιες προϋποθέσεις δεν είναι δύσκολο. Το δύσκολο είναι να πάει κάποιο προϊόν στο εξωτερικό και να έχει επιτυχία. Εκεί χρειάζεται περισσότερη δουλειά, όμως διαθέτουμε ειδικό τμήμα που ασχολείται ειδικά με αυτό. Υπηρεσίες όπως διεθνής εγγραφή trademarks, πιστοποιητικά (για Ευρώπη, για Αμερική--FDA), ανάλυση εταιρικού web-site και πιθανότητες επιτυχίας στη χώρα που στοχεύει, καθώς και άλλες υπηρεσίες.

Γενικά εμπλουτίζουμε συνεχώς τη γκάμα των υπηρεσιών μας, έτσι ώστε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όλες τις ανάγκες, σε όλα τα budget.

Πηγή: Epixeiro.gr