Οι 15 μάρκες που ενσαρκώνουν την έννοια της breakthrough brand – του εμπορικού σήματος που ανήλθε ταχύτατα και έκανε το …μπαμ.
Στο πλαίσιο της μεθοδολογίας για τη λίστα Breakthrough Brands 2017 του Fortune, ζητήσαμε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να ονομάσουν μία εταιρεία σε οποιαδήποτε κατηγορία που αντιπροσωπεύει καλύτερα την έννοια της breakthrough brand – δηλαδή του εμπορικού σήματος που κατάφερε να ανέλθει ταχύτατα.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Apple – με σχεδόν τριπλάσιες αναφορές από την επόμενη, τη Walmart. Ιδού οι 15 πρώτες:
APPLE
Καμία άλλη μάρκα δεν έχει τη συναισθηματική απήχηση της Apple, της οποίας το branding έχει υπάρξει τόσο καινοτόμο όσο τα προϊόντα της. Η εταιρεία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες αναφορές, με διαφορά από τη δεύτερη.
WALMART
Βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας Fortune 500 με έσοδα περίπου 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και από πολλούς καταναλωτές θεωρείται μια υπερ-μάρκα.
GOOGLE
Η μητρική εταιρεία είναι η Alphabet, αλλά αυτός που απολαμβάνει την εκτίμηση των καταναλωτών είναι ο γίγαντας της διαδικτυακής αναζήτησης – η επωνυμία του κατάφερε να γίνει ρήμα της αγγλικής γλώσσας στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
AMAZON
Σπέρνει τον φόβο στην καρδιά κάθε λιανικού πωλητή που προσπαθεί να την ανταγωνιστεί, αλλά οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν μόνο αγάπη για το «Κατάστημα για τα Πάντα», όπως είναι γνωστή η εταιρεία.
SAMSUNG
Το εμπορικό σήμα καταναλωτικών ηλεκτρονικών από τη Νότια Κορέα βρέθηκε στη δημοσιότητα για τον λάθος λόγο – οι εκρήξεις και η ανάκληση του Galaxy Note 7 – αλλά συνολικά το brand τα πηγαίνει πολύ καλά στις συνειδήσεις των καταναλωτών.
MICROSOFT
Ο γίγαντας της τεχνολογίας μπορεί να κλείνει 41 χρόνια λειτουργίας αλλά υπό την ηγεσία του Σάτια Ναντέλα βρίσκεται στη δεύτερη εφηβεία του, κάτι που φαίνεται να αναγνωρίζουν και οι καταναλωτές.
TOYOTA
Κρίση; Ποια κρίση; Η μαζική ανάκληση οχημάτων της εταιρείας το 2009 εξαιτίας κάποιων περιστατικών τυχαίας επιτάχυνσης φαίνεται να έχει υποχωρήσει στο μυαλό των αγοραστών αυτοκινήτων, καθώς η εταιρεία βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις μεταξύ των παγκόσμιων brands.
FORD
Η 103 ετών εταιρεία είναι μια μάρκα-θρύλος στις ΗΠΑ και θεωρείται ηγέτιδα στο κομμάτι της αειφορίας. Το δημοφιλές φορτηγό F-150, το οποίο λανσαρίστηκε το 1948, είναι το πιο ευπώλητο όχημα όλων των εποχών.
TARGET
Παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και μια σημαντική παραβίαση δεδομένων το 2014, τα φιλικά προς τον χρήστη καταστήματα και η ιστοσελίδα, καθώς και οι χαμηλές τιμές, φαίνεται ότι εκτιμώνται από τους Αμερικάνους καταναλωτές.
COCA COLA
Ποιο εμπορικό σήμα είναι πιο κλασικό και αναγνωρίσιμο από την Coca-Cola; Εταιρείες που θέλουν να χτίσουν το brand τους συνεχίζουν να εμπνέονται από τις εκστρατείες της ακόμα και σήμερα.
NIKE
Ο γίγαντας των αθλητικών ειδών παραμένει γνωστός για την εκστρατεία Just Do It που ξεκίνησε το 1998 και παραμένει βασικός κρίκος στην αλυσίδα του brand.
VERIZON
Η Verizon έχει κερδίσει τον θαυμασμό των πελατών της στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και ευρυζωνικής σύνδεσης. Παράλληλα, ο μετασχηματισμός της σε μεγάλο όμιλο μέσων ενημέρωσης σημαίνει ότι αρχίζει να κερδίζει τον θαυμασμό του επιχειρηματικού κόσμου συνολικά.
SONY
Παρά το κρούσμα παραβίασης δεδομένων, η Sony είναι το κυρίαρχο εμπορικό σήμα στον κλάδο της ψυχαγωγίας μεταξύ των συμμετεχόντων στην έρευνα.
HONDA
Μπορεί η Honda να μην είναι τόσο …sexy όσο κάποιοι από τους ανταγωνιστές της, αλλά τα μοντέλα Accord και Civic της εταιρείας συνεχίζουν να απολαμβάνουν της αποδοχής πολλών οδηγών. Και οι επιδόσεις της στον κλάδο των crossover είναι επίσης εντυπωσιακές.
AT&T
Ένα από τα γνωστότερα ονόματα στις τηλεπικοινωνίες, η AT&T αναδεικνύεται σε εταιρικό αστέρα με την απρόσμενη, επικείμενη εξαγορά της Time Warner.
Πηγή: Fortune Greece