Το Startup Conference, ένα απ’ τα μεγαλύτερα συνέδρια με στόχο να αναδείξει και να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα, ολοκληρώθηκε με επιτυχία πριν μερικές ημέρες.
Στόχος του είναι να βοηθήσει με όλα τα μέσα τους επίδοξους επιχειρηματίες, είτε αυτό αφορά στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, είτε πώς να βρούνε συν-ιδρυτή και πώς να πιτσάρουν μπροστά σε επενδυτές.
Για να εκπαιδεύσουν τους startuppers, η ομάδα του συνεδρίου προσπάθησε για ακόμα μια φορά να βρει τα trends που θα κυριαρχήσουν στον επιχειρηματικό κόσμο και στα οποία αξίζει να δραστηριοποιείται κάποιος.
Έχουμε και λέμε:
Τα drones «πέφτουν». Πέρυσι ήταν ένας απ’ τους πιο καυτούς κλάδους, αλλά φέτος μετά βίας βλέπει κανείς κάποιο στον ουρανό και την θέση τους έχουν πάρει μια σειρά από άλλες πιο διασκεδαστικές συσκευές.
Όσο πιο φτηνό γίνεται να εγκαταστήσει κανείς ηλεκτρονικά κομμάτια στις συσκευές, οι startups βρίσκουν διαρκώς χρήσιμα (ή και όχι) gadgets. Κάποιοι τα ονομάζουν IoT, αλλά στην πραγματικότητα κάθε συσκευή ανήκει και σε με διαφορετική κατηγορία, οπότε είναι δύσκολο να τις βάλουμε όλες στο ίδιο «τσουβάλι». Τα καλά νέα είναι πώς το Web 2.0 έχει «πεθάνει», αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία εκτός του browser σας και οι εταιρείες αναζητούν αυτό το… νέο!
Μια διαχρονική τάση στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι το φαγητό. Υπάρχουν εδραιωμένες startups στον χώρο, με αποτέλεσμα αρκετοί να προσπαθούν να αντιγράψουν τις ιδέες αυτές. Υπάρχει, όμως, πάντα περιθώριο εξέλιξης και χώρος για να ξεπηδήσουν νέες εταιρείες. Στη τελική… πάντα θα έχουμε ανάγκη για φαγητό! Τι σημαίνει αυτό; Μπορούμε ακόμα να δούμε πολύ καλές ιδέες απ’ τον κλάδο!
Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει διαρκώς έδαφος. Πέρυσι αν κάποια εταιρεία έλεγε πως δραστηριοποιείται στο AI, θα κέρδιζε τις εντυπώσεις. Φέτος, οι εταιρείες προσπαθούν να λύσουν σοβαρά προβλήματα, ανεβάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά. Επιπλέον, το AI χρειάζεται πολλά δεδομένα για να λειτουργήσει σωστά και δεν είναι σαφές πώς οι νέες επιχειρήσεις θα συλλέξουν αυτό δεδομένα αυτά εγκαίρως.
Ένα νέο κύμα startups, έφερε στην επιφάνεια την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Βλέπουμε διαρκώς μια αύξηση των εταιρειών που ασχολούνται με τον ένα ή τον άλλον τρόπο με τις φιλανθρωπίες. Είτε βοηθούν ανθρώπους που έχουν πραγματική ανάγκη στην Αφρική είτε αστέγους, οι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν όλη τους τη δημιουργικότητα για να επιλύσουν τα «προβλήματα πρώτου κόσμου».
Το AR και το VR παραμένουν σταθερά στη λίστα ενδιαφέροντος αφού ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί εκείνη η εφαρμογή που θα τα σαρώσει όλα, υπάρχουν όμως επιχειρήσεις που διαγράφουν μια καλή πορεία.
Όσο για τα Bitcoin… είναι πια παρελθόν.
Πηγή: Fortune Greece